Te ajuta stepperul sa scapi de grasimea abdominala?

Stepper

Adevarul este ca nu se poate slabi localizat prin exercitii fizice. Nu putem determina de unde va disparea grasimea prin sport. Daca faci o multime de abdomene, iti vei construi musculatura dar nu neaparat vei reduce grasimea din acea zona. Locul unde depozitam grasimea are o componenta  genetica puternica. Oricum, un plan de scadere in greutate cu un regim si exercitii fizice ar trebui sa ajute la indepartarea grasimii de pe toata suprafata corporala.

Practicarea exercitiilor aerobice pe stepper aduce multe beneficii sanatatii tale, mai ales asupra sanatatii cardiovasculare, ajutand la sensibilitatea insulinii, construind forta musculara si rezistenta. Exercitiul aerobic poate fi, de asemenea, o modalitate de a arde calorii in plus si de a creste mitocondriile musculare, care sunt puteri metabolice ale celulelor.

Cantitatea de exercitii pe care le faci poate avea impact asupra rezultatelor de pierdere in greutate prin miscare fizica. Unele studii de cercetare au aratat o pierdere in greutate semnificativa si in mod specific pierderea grasimii abdominale prin exercitii aerobice, dar altele au indicat doar o mica schimbare de greutate prin efectuarea acelorasi exercitii.

Cu exceptia cazului in care exercitiul general este foarte intens, o pierdere semnificativa in greutate prin exercitii aerobice poate sa nu apara, desi alte beneficii pozitive ale  exercitiilor fizice pot fi vazute.

Cat de mult exersezi, cu ce intensitate si dieta pe care o ai, toate pot avea un impact asupra eforturilor de scadere in greutate prin exercitii aerobice cum ar fi steppingul (văzut aici ca fiind practicat cu ajutorul unui stepper). Acest exercitiu poate fi o parte din planul tau pentru a pierde grasimea abdominala, dar poate vei dori sa incluzi si alte exercitii pentru a obtine mai multe beneficii.

Foto: Sesiune cardio prelungita pe un stepper Fit-sport.ro pentru scaderea procentului de grasime corporala.

Cat de mult exersam?

Cat efort fizic trebuie sa faci pentru pierderea in greutate? Aceasta intrebare este foarte individualizata; din pacate, nu exista o abordare care se potriveste tuturor. Exista recomandari de activitati fizice propuse pentru exercitarea de beneficii pentru sanatate, dar acestea nu sunt neaparat si pentru pierderea in greutate. Vorbind cu un instructor sportiv si cu o echipa medicala, te poate ajuta sa determini cel mai bun nivel de exercitiu pentru tine.

Daca pornesti de la lipsa totala a activitatilor fizice, orice ai face e mai bine decat nimic. Chiar si un stepper e bun, dacă nu doriti, de exemplu, sa alergati. Daca deja ai un plan de antrenament, poate ai nevoie de maresti timpul, intensitatea sau gama de exercitii pentru programul tau de pierdere in greutate.

Daca faci stepping ca exercitiu de baza si nu vezi rezultate in pierderea greutatii, atunci probabil vei avea nevoie sa suplimentezi durata sau intensitatea pentru a vedea schimbari. Pe masura ce progresezi cu rutina ta de pierdere in greutate si exercitiu fizic, muschii se pot adapta pentru a deveni mai eficienti la antrenament. Daca ai o perioada de stagnare in pierderea greutatii, poate fi necesar sa schimbi rutina de antrenament pentru a iesi din acea zona.

Stepper

Adauga cateva exercitii de intensitate mare

Mai multe cercetari sugereaza ca efectuarea intervalelor de exercitii cu intensitate mare (HIIT), poate ajuta la pierderea de grasime si cresterea ratei metabolice, ce poate dura ore bune dupa antrenament. Exercitii de durata inseamna o intensitate de exercitiu mai moderata, care poate fi sustinuta mai mult.

Acest tip de exercitiu poate avea multe beneficii pentru sanatate si ajuta la obligarea corpului sa utilizeze grasimea ca sursa de combustibil. Cu toate acestea, adaugand anumite intervale de intensitate mai mare in antrenamentele cu stepperul, ar putea suplimenta eforturile de pierdere in greutate.

Un studiu din 2008 arata ca HIIT (exercitii cu intentitate mare) a redus semnificativ grasimea abdominala la femeile obeze, iar cercetatorii au ajuns la concluzia ca modificarile compozitiei corpului sunt afectate de intensitate exercitiului.

Vestea cea buna este ca efectuand antrenamente de intensitate mai mare poate necesita mai putin timp decat exersand cu o intensitate mica si o durata mai mare. De asemenea, facand diverse forme de HIIT poate fi sigur pentru majoritatea oamenilor. Acest studiu din 2008 a fost realizat cu femei obeze  de varsta mijlocie, care erau sedentare.

Daca ai orice problema de sanatate sau durere la efectuarea exercitiilor, trebuie sa discuti cu echipa medicala despre cea mai buna reteta de exercitii fizice pentru tine. Daca ai fost sedentar sau ai orice fel de factori de risc pentru boli de inima, discuta cu medicul tau inainte de a incepe un program de exercitii, chiar si cu ajutorul unui stepper.